Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΗ Λαϊκή Συσπείρωση Ικαρίας για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμόΝέα » Ακτοπλοΐα - 17/10/2010Για ακόμα μια φορά οι Φούρνοι και ο Άγιος Κήρυκος μένουνχωρίς πλοίο. Για ακόμα μια φορά τα νησιά των Φούρνων αντιμετωπίζουν τον εφιάλτη της απομόνωσης. Η εταιρεία «Hellenic Seaways» ανακοίνωσε το πρόγραμμα δρομολογίων του πλοίου «ΝήσοςΜύκονος» για τους επόμενους έξι μήνες: δεν προβλέπεται καμία προσέγγιση στα λιμάνια τουΑγίου Κηρύκου και των Φούρνων! Τα τελευταία τρία χρόνια σταθερά πλέον τα λιμάνια της νότιας πλευράς καιτων Φούρνων μένουν χωρίς πλοίο. Πάντα υπάρχει μια πρόφαση, εκκλήσεις στηνυπομονή μας, και δυο τρεις υποσχέσεις έτσι ώστε οι ακτοπλόοι να κερδίζουν χρόνοκαι να υλοποιούν τους σχεδιασμούς τους: λιγότερα λιμάνια και λιγότεραδρομολόγια τις περιόδους που δεν θεωρούν αποδοτικές για τα κέρδη τους. Έτσι γιατέταρτο χειμώνα κινδυνεύουν τα λιμάνια μας να μείνουν χωρίς πλοίο.
Οι συνέπειες μιας τέτοιας εξέλιξης και σε συνθήκες κρίσης θα είναι καταστροφικέςγια τον τόπο μας: Τα νησιά μας θα απομονωθούν. Το λαϊκό εισόδημα θα αφαιμαχτείκι άλλο. Θα χτυπηθεί κι άλλο ο λαϊκός τουρισμός. Θα μειωθεί η εμπορευματικήκίνηση των προϊόντων μας. Θα υπάρξουν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιώνμας. Και επιπλέον όλα αυτά διαδραματίζονται στη μέση της προεκλογικής περιόδου,γεγονός που σημαίνει πρόσθετες δυσκολίες στη μετακίνηση των ετεροδημοτών. Τα όσα είναι πιθανό να συμβούν με τα λιμάνια της Ικαρίας και των Φούρνων, είναιένα χαρακτηριστικό δείγμα της ασύδοτης δράσης που εξασφαλίζει στους εφοπλιστέςη πολιτική της «ελεύθερης κίνησηςκεφαλαίων» και της ανταγωνιστικότητας την οποία υπηρετούν απαρέγκλιταΠΑΣΟΚ, ΝΔ, με βάση τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως ο 3577/92.
Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ σαν κυβέρνηση εναρμόνισε τονπαραπάνω κανονισμό με την ελληνική νομοθεσία, ψηφίζοντας το νόμο 2932/01, η κατάσταση στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες πάει από το κακό στοχειρότερο. Εδώ η λαϊκή ρήση «τρώγοντας έρχεταιη όρεξη» βρίσκει την κυριολεκτική τηςέκφραση: Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές «ξεσαλωμένοι»ακινητοποιούν τα πλοία ανάλογα με τις ορέξεις τους, αφήνοντας πολλά νησιάακάλυπτα ολόκληρη την περίοδο του χειμώνα. Παραβιάζουν Συλλογικές ΣυμβάσειςΕργασίας. Επιβάλλουν «μαύρη εργασία», τρομοκρατία, συνθήκες γαλέρας, σε βάροςτων δικαιωμάτων των χιλιάδων ναυτεργατών. επιβάλλουν στα καράβια συνθήκεςγαλέρας, «Κουρελιάζουν» κάθε άρθρο και από αυτούς τους υποτυπώδεις, εντελώςανεπαρκείς κανόνες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (μάρτυρες οι απανωτές βλάβες στα ακτοπλοϊκάπλοία). Και ενώ για αυτού του είδουςτις ...υπηρεσίες επιβραβεύονται με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις,απαιτούν κι άλλα προνόμια και απειλούν με λοκ- άουτ! Αυτή είναι η πραγματική αιτία των συνεχώς οξυνόμενων προβλημάτων στιςακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και δεν θα αλλάξει όσα ευχολόγια και να γίνουν, όσεςεπιτροπές ειδικών και να συνεδριάσουν, όσες «γνωριμίες» σε υπουργικά γραφείακαι διαδρόμους χρησιμοποιηθούν. Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει, και δικαιώνει τιςδημοτικές αρχές που μέσα από τους πολύχρονους αγώνες τους διακήρυτταν ότι όσοοι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θαεπιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών και όλων των εργαζομένων. Οι κάτοικοι των νησιών μαςπρέπει να καταδικάσουν την πολιτική που τους στηρίζει και επιτρέπει, ανέχεταινα μένει ο τόπος μας χωρίς καράβι. A Καλούμε σε αγωνιστική ετοιμότητα τον Ικαριώτικο και τονΦουρνιώτικο λαό. A Απαιτούμε και θα διεκδικήσουμε με κάθε τρόπο, με κάθεμέσο, να μην διακοπεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγίου Κηρύκου και των Φούρνων μετον Πειραιά καμία μέρα. A Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με επάρκειακαι με φθηνό εισιτήριο τιςακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, A Να δρομολογηθεί και δεύτερο πλοίο στις γραμμές των νησιώνμας. A Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση τωννησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, μεδρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια και με εξασφάλιση τηςδουλειάς τωνναυτεργατών και βελτίωση των δικαιωμάτωντους. A Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δενθα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκέςανάγκες και όπου οιθαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικάδημόσιου ενιαίου φορέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. A Είναι στο χέρι μας, με τους συντονισμένους αγώνες μας, μεαντιμονοπωλιακή συμμαχία καιπάλη, να διεκδικήσουμε ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θαεξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. ΤΩΡΑ ΨΗΦΟΣ ΣΤΗ ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Ικαρία 16 Οκτωβρίου 2010
|