Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΑνακοίνωση του Γ. Σπανού σχετικά με το ΚΚΕ στην ΙκαρίαΝέα » Πολιτικά - 22/10/2010Ο Γ. Σπανός, ιδιοκτήτης της Kallisti Ferries, εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το Κ.Κ.Ε. στην Ικαρία. Εύχομαι συλλυπητήρια στην οικογένεια του νεκρού συντοπίτη μας και καλή δύναμη στην αποκατάσταση των περιουσιών τους σε όσους ζημιώθηκαν από τη πρόσφατη Θεομηνία. Επίσης, εύχομαι σε όλους μας να μπορέσουμε να ωφεληθούμε από τη δοκιμασία αυτή με το να εξάγουμε ώριμα και ωφέλημα συμπεράσματα τα οποία θα μας προετοιμάσουν στην καλύτερη πρόληψη και αντιμετώπιση των μελλοντικών Θεομηνιών. Ελπίζω να μην βρίσκουν πρόσφορο έδαφος μικροκομματικές και φτωχοπολιτευτικές εξαγγελίες τύπου Ριζοσπάστη, που λίγες ώρες μετά, έσπευσε να «καταγγείλει» σαν υπεύθυνους για τις καταστροφές στον Τόπο μας το ΠΑΣΟΚ τη ΝΔ, την ΕΕ, και όλα τα... μη κομμουνιστικά κόμματα στον πλανήτη. Τέτοιες προσπάθειες αποπροσανατολισμού και κάλυψης της πολιτικής ανεπάρκειας, της πολιτικής απόγνωσης και του πολιτικού πανικού από το Κόμμα στο οποίο, χρόνια τώρα, ανήκε η Τρόικα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Νησιού μας και ήταν το πολιτικά υπεύθυνο για τη διακυβέρνηση του, φάινεται ότι πλέον δημιουργεί αποστροφή σε ολοένα και περισσότερους συμπολίτες μας. Ο μόνος ανθρώπινος παράγοντας που επηρέασε την έκταση των καταστροφών ήταν τα χρόνια κι άλυτα προβλήματα που επιβάρυναν το Ικαριώτικο περιβάλλον και αδυνατίσαν την άμυνα του σε ακραία καιρικά φαινόμενα. Οι συνέπειες της υπερβόσκησης που είναι η ερημοποίηση, η διάβρωση και η μείωση των δασικών εκτάσεων που συνέβαλαν στην έκταση των καταστροφών (βλ. ‘Αρχιπέλαγος’) και η μπάζωση των ρεμάτων.... Ας αναφερθώ όμως εδώ στο Ακτοπλοϊκό για το οποίο, η πρόσφατη «προεκλογική» ανακοίνωση του ΚΚΕ Ικαρίας βρίθει σε ανακρίβειες, ψέματα και κυρίως υποκρισία για ακόμη μια φορά! Ο οποιοσδήποτε με γνωρίζει ή έχει ακούσει για μένα αντιλαμβάνεται ότι σε καμιά περίπτωση δεν θα μ’ ενδιέφερε να το έπαιζα «εκπρόσωπος» της Hellenic Seaways ειδικά κάτω από τη φτωχή της σημερινή στελέχωση και την ανύπαρκτη ποιότητα στρατηγικής σκέψης που την ταλανίζουν και που έχουν βλάψει ποικιλοτρόπως και την Ικαρία. Στην εταιρεία αυτή άλλωστε θα ολοκληρωθούν σύντομα μεγάλες διοικητικές αλλαγές. Η Hellenic λοιπόν, άκρως αντίθετα με τα όσα αναφέρει ψευδώς στην ανακοίνωση της η ομάδα ΚΚΕ Ικαρίας, απλά δεν έχει ανακοινώσει μέχρι σήμερα τίποτε για τα δρομολόγια της για τους επόμενους έξι μήνες, πόσο μάλλον για το αν δεν θα προσεγγίζει στην Πρωτεύουσα του νησιού μας και κατ’ επέκταση στους Φούρνους. Ένα τηλέφωνο στα κεντρικά πρακτορεία της ή μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα της αρκεί. Οπότε ας μην προπαγανδίζουν ότι δεν θα υπάρχει πλοίο τους επόμενους έξι μήνες που δεν θα πιάνει Άγιο και Φούρνους (ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ φυσικά, γιατί τα καλά της Καλλίστη δεν ξαναγίνονται εύκολα). Άλλωστε την 1η Νοεμβρίου θα γίνει και ο σχετικός διαγωνισμός νέας επιδότησης της γραμμής ή πριν από τότε θα έχει λάβει απόφαση το Υπουργείο μέσω ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακοπλοϊκών Συγκοινωνιών) για παράταση της υπάρχουσας. Ίσως η ομάδα ΚΚΕ Ικαρίας να στηρίζεται στην έλλειψη επαφής με την τεχνολογία κάποιων μονίμων κατοίκων Ικαρίας, οι οποίοι σε άλλες εποχές, μπορούσαν εύκολα να πιστεύουν σε πράγματα που δεν βλέπουν. Καίτοι άθρησκο και άθεο το ΚΚΕ σαν Κόμμα, προσπαθεί να επιβάλει πάντα, μέσω προπαγάνδας και παραπληροφόρησης στους κατοίκους και εν δυνάμη ψηφοφόρους το... «πίστευε, και μη ερεύνα», ώστε να μπορεί να καλύπτει τις δικές του πολιτικές ανεπάρκειες πετώντας το μπαλάκι πάντα σε άλλους και θολώνοντας τα νερά. Το εν λόγω επαναλαμβανόμενο ψέμα, λοιπόν, του ΚΚΕ απλά θέλει να δημιουργεί κλίμα που να δικαιολογεί τις διαμαρτυρίες του. Ειδικά τώρα, που πολλοί ασχολούνται πιο σόβαρα με τα κοινά και υπάρχουν κι άλλοι ικανοί υποψήφιοι, αυτά τα κείμενα δεν είναι πλεόν ιδιαίτερα «πιασάρικα»˙ «για όλα φταίνε οι άλλοι και εμείς δικαιωνόμαστε διότι διαμαρτυρόμαστε. Δικαιώνουμε τους αγώνες μας, όχι γιατί λύσαμε τα προβλήματα αλλά γιατί αποδείξαμε ότι διαμαρτυρόμαστε με ανακοινώσεις, τοιχοκολλήσεις, κόκκινα συνθήματα πάνω σε βράχια που μπορεί μεν να χαλάν την αισθητική του τόπου μας, είναι όμως δωρεάν προπαγάνδα, όπως αρέσει στους ιθύνοντες νόες που μας καθοδηγούν από μακριά. Γι’ αυτό, Τώρα Ψηφίστε τη Λαϊκή Συσπείρωση γιατί είμαστε οι μόνοι που διαμαρτυρόμαστε για τα προβλήματα μας και δεν έχει καμία σχέση τ’ ότι δεν τα έχουμε λύσει εμείς ως άρχοντες της Τ.Α....» ενώ θα έπρεπε να είχαν λυθεί χρόνια τώρα έτσι ώστε να προβάλονται οι λύσεις και όχι τα προβλήματα. Επίσης, αναφέρει η λεγόμενη «λαϊκή συσπείρωση» το εξής παράδοξο: ότι για τέταρτο χειμώνα ο Άγιος και οι Φούρνοι μένουν χωρίς πλοίο(!). Ίσως ξέχασαν, ή μάλλον προσπαθούν να κάνουν όλους να ξεχάσουν, ότι δύο κίτρινα πλοία που έφεραν στην πλώρη τους την σημαία του 1912,, ταχύπλοο και συμβατικό, προσέγγιζαν τον Άγιο και του Φούρνους, ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ, χειμώνα-καλοκαίρι και θα προσέγγιζαν δρομολογιακά ακόμα και το Καρκινάγρι (βλ. κάτωθι ηλεκτρονική βιβλιογραφία 1.) αν κι αυτό το ενδεχόμενο δεν χαροποίησε ιδιαίτερα τότε κάποιους «παράγοντες» των Ραχών γιατί θα έλυνε και εκεί το πρόβλημα. Δεν μου αρέσει να αναφέρομαι προσωπικά σε αυτό αλλά η Καλλίστη συνέβαλε τα μέγιστα στην αναβάθμιση του Νομού Σάμου από άγονη σε γόνιμη γραμμή, ανάδειξε τη δυναμική του Τόπου μας (αυτός ήταν ο σκοπός της άλλωστε) ξεκαθάρισε τον ανταγωνισμό και τον ανάγκασε φέρει καινούργιο πλοίο στη Γραμμή και «δια τον φόβον των Ιουδαίων» να το κρατάει και να εξυπηρετεί και Άγιο και Εύδηλο (μήπως μας θυμίζουν τα δρομολόγια του Vera;) ΜΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ φυσικά. Θυμίζω επίσης, ότι τον κυριότερο ρόλο για την απόσυρση των πλοίων της Καλλίστη από την Ικαρία τον έπαιξαν τα Σωματεία του ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ πρωτοστατούντων μάλιστα και Καριωτών μελών… Θα τους δούμε κι άυριο σε μία παράσταση, που αναμένεται να δωθεί άλλο ένα ρεσιτάλ υποκρισίας, με ελεύθερη είσοδο στην πλατεία του Ηλεκτρικού Σταθμού στον Πειραιά και να ζητούν αυτά για τα οποία πολέμισαν αθέμιτα και μετά μανίας λωστε να μην υπάρχουν σήμερα, δηλ. ανταγωνιστικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και δουλειές για τους άνεργους ναυτικούς. Τα ερωτήματα όμως που σχετίζονται με τα παραπάνω και την ακτοπλοϊκή υποβάθμιση του τόπου μας είναι αμίληκτα: Ποια η θέση της ομάδας ΚΚΕ Ικαρίας και της Τρόικας των Δημάρχων για όλα τα ευτράπελα που δημιουργούσαν τα συντροφικά και συνάδελφα «παλικάρια» του Κόμματος εν γνώσει τους; Έκαναν κάτι οι ίδιοι για να αποτρέψουν αυτές τις αθέμιτες πρακτικές (για τις οποίες το λόγο έχει αναλάβει η δικαιοσύνη); Με ποιανού ευλογίες η ομάδα ΚΚΕ Ικαρίας έγραφε τότε τοιχοκολλημένα κείμενα τυφλής προπαγάνδας κατά της ντόπιας προσπάθειας μας και γιατί; Μεσολάβησε ποτέ η Τρόικα των Δημάρχων στο Κόμμα για να εξηγήσει ότι: τα πληρώματα της Καλλίστη ήταν κατά προτίμηση ντόπια, «μισθοί πείνας» δεν υφίσταντο γιατί η Εταιρεία έδινε παραπάνω από τις Συλλογικές Συμβάσεις και την αγορά, π.χ. με κατώτερο βασικό «μισθό πείνας» τα €2.800, «μαύρη εργασία» δεν υπήρχε γιατί το πλήρωμα ήταν παραπάνω από όσο είχε υποχρέωση η εταιρεία να έχει και το τηρούσε ακόμα και σε περιόδους ακινησίας, ότι δεν επικρατούσαν συνθήκες Γαλέρας γιατί οι ναυτικοί των πλοίων λόγω των εύκολων δρομολογίων απολάμβαναν τα μπάνια τους στη Σάμο επί 10ώρες την ημέρα ή χόρευαν Ικαριώτικο στα πανηγύρια ενώ το πλοίο τους ήταν στο Βαθύ, ότι η τιμές των εισιτηρίων ήταν οι χαμηλότερες που είδε ποτέ ο Τόπος, ότι το νησί βοηθήθηκε τα μέγιστα από το «λαϊκό τουρισμό» και τον κόσμο που ήρθε λόγω της πανελλαδικής διαφήμισης που έκανε η «ασύδοτη εταιρεία» Καλλίστη αξίας €500.000 «ελεύθερης κίνησης κεφαλαίων» και ανεδείχθη η Ικαρία για πρώτη φορά ως προσιτός προορισμός; Κι αν πράγματι μεσολάβησε η Τρόικα στο Κόμμα, τότε γιατί η μεσολάβηση της δεν είχε κανένα αποτέλεσμα και δεν την έλαβε κανείς υπόψη και ειδικά εκείνοι που ΠΑΝΕ κι έρχονται στα λιμάνια με τις ευλογίες του Περισσού και προκαλούσαν παρακώλυση συγκοινωνιών χωρίς κανένα λόγο; (βλ. κάτωθι ηλεκτρονική βιβλιογραφία 2. & 3.). Και γιατί τώρα θέλουν να μας πείσουν ότι πρέπει να ξαναστηριχθεί το ΚΚΕ γιατί συμφέρει τον Τόπο; Ή... μήπως όλα τα παραπάνω είναι αφελείς ερωτήσεις και προφανώς δεν προσπάθησαν καν να ασχοληθούν με το θέμα την ώρα που οι ίδιοι και οι συγγενείς τους ωφελούνταν από την αύξηση του τουρισμού; Αναρωτιέμαι, ποια από τις δύο, τελικά, περιπτώσεις συνέβαλε χειρότερα στο ακτοπλοϊκό προβλημα. Το θέμα είναι η εκάστοτε, Τοπική Αυτοδιοίκηση να θέλει να είναι μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος. Διότι εφαρμόσιμες και βιώσιμες λύσεις υπάρχουν στο Ακτοπλοϊκό κενό του τόπου μας, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε από δαύτους, να μάθει το μυστικό. Και το μυστικό δεν έχει να κάνει, φυσικά, με κανένα χρεοκοπημένο μοντέλο ενιαίου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που πατρονάρεται από το Κόμμα σε υπάκουους εκπροσώπους που έχουν παραδώσει τη σκέψη τους στα κεντρικά γραφεία. Χρεοκοπημένο εξαρχής, όπως η παλαιά Ολυμπιακή, ο ΟΣΕ, η ΕΘΕΛ κ.α. για τα οποία έχουμε κληθεί εδώ κι ένα χρόνο να πληρώνουμε αδρά, καίτοι αποτελούν «κοινωνικά μεταφορικά αγαθά». Επίσης, το μυστικό της διεκδίκησης και της επίτευξης καλών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δεν επιτυγχάνεται από ένα Δήμο με την αντίδραση στην ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά τη στήριξη της (πόσο μάλλον όταν είναι ντόπια). Δεν επιτυγχάνεται με την οργάνωση διαμαρτυριών με πληρωμένες μετακινήσεις κλακαδόρων που ανταποδίδουν τις πελατιακές σχέσεις τους και την συλλογή δημοσιογραφικών φωτό που επικυρώνουν τις συγκεντρώσεις. Το μυστικό έχει να κάνει με το να βάζεις τον τόπο σου πάνω από οποιοδήποτε Κόμμα, να επιζητάς λύσεις για τον τόπο σου υπερβαίνοντας τις νομοτελειακές δυνατότητες σου και όχι να κρύβεις την ανεπάρκεια και την απροθυμία σου πίσω από αυτές. Το μυστικό είναι, το καλώς νοούμενο συμφέρον του τόπου σου, να είναι πρώτο και πάνω από το Κομματικό Συμφέρον, πρώτα και πάνω από τη διατήρηση των κατεστημένων και των πελατιακών σχέσεων που έχει αναπτυχθεί μετά από μία μακρόχρονη άσκηση εξουσίας. Το μυστικό είναι να επιστρατεύεις όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που έχουν απογοητευτεί και απομακρυνθεί από την τοπικιστική δράση. Είναι αυτονόητο ότι θέτω κι εγώ το εαυτόν μου διαθέσιμο στην καινούργια Δημοτική Αρχή που θα εκλεγεί, σε οτιδήποτε χρειαστεί όσον αφορά τις προσπάθειες για μία πραγματική και μακροχρόνια επίλυση του Ακτοπλοϊκού προβλήματος του Τόπου μας ενάντια σε οποιαδήποτε καταδυναστευτική και μονοπωλιακή προσπάθεια προσπαθήσει να επιβληθεί ή να διατηρηθεί έξωθεν. Γι’ αυτό και εύχομαι η πλειοψηφία των Ικαριωτών σε αυτές τις εκλογές να επιλέξουμε επιτέλους Αλλαγή ρότας και να αναδείξουμε νέους Δημοτικούς συνδυασμούς πολυφωνίας, που θα οδηγήσουν την Ικαρία στο 2012, εκατό χρόνια μετά τις θυσίες των προγόνων μας για μία ελεύθερη πολιτεία, σε μία Ικαρία απελευθερομένη από μονοπωλιακά κατεστημένα στην αυτοδιοίκηση και στις συγκοινωνίες της, από την ασυλία των μονοκομματικών δεσμών και από φτωχές και εισαγόμενες ιδέολογίες που την κρατούν δέσμια. Αν το επιλέξουμε αυτό, δεν θα το κάνουμε γιατί είμαστε «αντικομμουνιστές», «πράκτορες» ή «υπηρέτες του κεφαλαίου». Απλά, θα υπηρετήσουμε το μεγαλύτερο «κεφάλαιο» στη ζωή μας που είναι το μέλλον του Τόπου μας δίνοντας του μία νέα ευκαιρία κάτω από το νέο αυτοδιοικητικό χάρτη. Αυτό είναι το στοίχημα του Χρήστου Σταυρινάδη και γι’ αυτό πρέπει να τον στηρίξουμε όλοι μας στο να το πετύχει. Γεώργιος Γ. Σπανός, Προτεινόμενη Ηλεκτρονική Βιβλιογραφία:
http://ikariaki.blogspot.com/2010/10/blog-post_9538.html
Σχόλια
|