Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΑνακοίνωση της Ν.Ε. Ικαρίας - Φούρνων για την κατάσταση με τα πλοίαΝέα » Ακτοπλοΐα - 19/01/2009Η κατάσταση με τα πλοία στον Άγιο Κήρυκο, και στους Φούρνους βρίσκεται για άλλη μια φορά σε απαράδεκτη κατάσταση. Εδώ και δέκα μέρες βλέπουμε μεγάλο πλοίο μόνο με τα κιάλια! «Σήμερα επαναλαμβάνεται το συνηθισμένο έργο των τελευταίων χρόνων, του αποκλεισμού των δυο εκ των τριών λιμανιών της επαρχίας Ικαρίας . Αυτό συμβαίνει γιατί απλούστατα στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου και στο λιμάνι των Φούρνων ,δε προσεγγίζει πλέον πλοίο με τακτικά δρομολόγια που να συνδέει την Ικαρία με το Πειραιά. Αφού η μοναδική εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου σε αυτούς τους προορισμούς αποδεικνύεται – για μια ακόμα φορά- αφερέγγυα στην εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων εδώ και μια εβδομάδα…»!! όπως πολύ σωστά επισημαίνουν στην από κοινού αναφορά διαμαρτυρίας οι τρεις δήμαρχοι της Ικαρίας.. Δεν είναι τυχαίο: Η κατάργηση του Cabotage και η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας όξυνε τον ανταγωνισμό, ενίσχυσε την εφοπλιστική επιθετικότητα, χειροτέρευσε την εξυπηρέτηση των νησιών μας και την κατάσταση των ναυτεργατών. Πολλά νησιά και ανάμεσα σε αυτά και η Ικαρία αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα, τόσο από τη μη δρομολόγηση όσο και από τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων των πλοίων. Και την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές καρπώνονται μεγάλα ποσά από τις επιδοτήσεις στο όνομα της εξυπηρέτησης των αγόνων γραμμών. Οι κρατικές επιδοτήσεις εκτινάχτηκαν στα 88.635.386 ευρώ, σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό του 2009. Μετά τον επαναληπτικό διαγωνισμό που πρόκειται να διενεργηθεί την 26η Ιανουαρίου 2009 θα αναπροσαρμοστούν κατά 30% (δήλωση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρα, μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Ι. Παπαθανασίου για το θέμα της ακτοπλοΐας16/1/09 ), θα ξεπεράσουν δηλαδή τα 100 εκατομμύρια ευρώ οι επιδοτήσεις που θα εισπράξουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές . Στα νησιά μας φαίνεται ότι δοκιμάζεται το αντιδραστικό σχέδιο για ακτοπλοϊκές γραμμές κορμού όπου για παράδειγμα ο Πειραιάς θα συνδέεται με κάποια μεγάλα νησιά και όλα τα μικρότερα θα αποτελούν δευτερεύουσες γραμμές και δεν θα έχουν άμεση σύνδεση με τον Πειραιά. Οι συνέπειες μιας τέτοιας εξέλιξης, αν παγιωθεί θα είναι καταστροφικές για τον τόπο μας. Τα νησιά μας θα απομονωθούν. Το λαϊκό εισόδημα θα αφαιμαχτεί κι άλλο. Θα χτυπηθεί ο λαϊκός τουρισμός. Θα μειωθεί η εμπορευματική κίνηση των προϊόντων μας. Θα υπάρξουν προβλήματα στην τροφοδοσία των νησιών μας. Δεν θα το επιτρέψουμε! Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών και όλων των εργαζομένων. Οι κάτοικοι των νησιών μας πρέπει να καταδικάσουν την πολιτική που τους στηρίζει και επιτρέπει, ανέχεται να μένει ο τόπος μας χωρίς καράβι. Με κάθε τρόπο, με κάθε μέσο διεκδικούμε την άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Αγίου Κηρύκου και των Φούρνων με τον Πειραιά και απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Διεκδικούμε δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια, με εξασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών και βελτίωση των δικαιωμάτων τους. Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Ικαρία Ιανουάριος 2009
|