Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΗ Νομαρχιακή Επιτροπή Ικαρίας και Φούρνων του ΚΚΕ για τις εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μαςΝέα » Πολιτικά - 19/12/2011Η Νομαρχιακή Επιτροπή Ικαρίας και Φούρνων του ΚΚΕ χαιρετίζει τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των συμπατριωτών μας στον Πειραιά και στα λιμάνια της Ικαρίας, που έδωσαν πρώτη απάντηση στην αυθαιρεσία και το θράσος των ακτοπλόων εφοπλιστών και στην αντιλαϊκή πολιτική του «μαύρου μετώπου». Για τις εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας Η Νομαρχιακή Επιτροπή Ικαρίας και Φούρνων του ΚΚΕ χαιρετίζει τις προχτεσινές και χτεσινές μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των συμπατριωτών μας στον Πειραιά και στα λιμάνια της Ικαρίας, που έδωσαν πρώτη απάντηση στην αυθαιρεσία και το θράσος των ακτοπλόων εφοπλιστών και στην αντιλαϊκή πολιτική του «μαύρου μετώπου» Οι εφοπλιστές αφού μπούκωσαν από τα κέρδη, κουρέλιασαν τα δικαιώματα των ναυτεργατών, επέβαλαν κατά το δοκούν αυξήσεις στα εισιτήρια και τα ναύλα, καθόριζαν οι ίδιοι τα δρομολόγια από και προς τα νησιά καταδικάζοντας μας σε αποκλεισμό τους χειμερινούς μήνες, αφού εισέπραξαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για επιδοτήσεις των άγονων γραμμών- λεφτά πληρωμένα από τις τσέπες μας- σήμερα υποστηρίζουν ότι δεν «βγαίνουν», ότι οι γραμμές δεν τους αποφέρουν τα κέρδη που «επιθυμούν»! Και επειδή το κόστος πετρελαίου για το «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ», σύμφωνα με την εταιρεία είναι χαμηλότερο κατά 50% από του «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», ωμά- ψυχρά μας καταδικάζουν να ταξιδεύουμε με πλοία υπέργηρα και υποσυντήρητα, που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, υποβαθμίζουν την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών, μας επιστρέφουν δεκαετίες πίσω μετατρέποντας το ταξίδι σε μια απίστευτη ακριβοπληρωμένη οδύσσεια (δεν μειώνεται η τιμή των πανάκριβων εισιτηρίων που πληρώνουμε) και φέρνουν στο μυαλό οδυνηρές μνήμες όταν πριν λίγα χρόνια το «αξιόπλοο» «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» έπαιρνε στον πάτο 80 ανθρώπους. Οι πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού του «μαύρου μετώπου» Αδ. Γεωργιάδη ότι «Εμείς δεν έχουμε πλοία να βάλουμε. Αδειοδοτούμε σε ορισμένες γραμμές.» και ότι «το Ιεράπετρα είναι το μόνο πλοίο που μπορεί να πηγαίνει εκεί. Δεν υπάρχει άλλο. Το Ιεράπετρα είναι απολύτως αξιόπλοο και έγινε πρόσφατα έλεγχος, με δική μου εντολή» μόνο ως πρόκληση μπορούν θεωρηθούν. Σχεδόν παντού στη χώρα τα παιδιά κάνουν μάθημα χωρίς θέρμανση, αφού δεν δίνεται «φράγκο» από την συγκυβέρνηση για να προμηθευτούν τα σχολεία με πετρέλαιο, και την ίδια στιγμή ετοιμάζεται διακανονισμός, προσπαθούν «να βρεθεί μια φόρμουλα» προκειμένου οι εφοπλιστές να επιδοτούνται για το 50% του πετρελαίου που προμηθεύονται για τα πλοία, του πετρελαίου το οποίο είναι οι μόνοι που το έχουν αφορολόγητο! Απαιτούν πολλά περισσότερα εκατομμύρια ευρώ για τις άγονες γραμμές, πολλά περισσότερα από τα 120 εκατομμύρια που έχουν προϋπολογιστεί για το 2011 εκβιάζοντας ότι θα αφήσουν τα νησιά χωρίς καράβια. Οι εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελούν άμεση απειλή και για τους νησιώτες, και για τους επιβάτες και για τους ναυτεργάτες και δείχνουν ανάγλυφα πού οδηγεί η πολιτική της απελευθέρωσης των υπηρεσιών, η πολιτική που στηρίζει την αυθαιρεσία και την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η πολιτική που φορτώνει την κρίση στις πλάτες των εργαζομένων, και των λαϊκών οικογενειών. Τα όσα ζούμε είναι αποτέλεσμα της ελευθερίας δράσης του εφοπλιστικού και συνολικά του κεφαλαίου, που πυροδοτεί η αντιλαϊκή πολιτική. Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση με το Ν. 2932/2001 απελευθέρωσε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, έργο που συνεχίστηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, ξανά του ΠΑΣΟΚ και τώρα από την κυβέρνηση του «μαύρου μετώπου» οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα θυμίζουν άλμα στο παρελθόν. Οι εφοπλιστές ακινητοποιούν τα πλοία ανάλογα με τις ορέξεις τους, εκβιάζοντας και αφήνοντας πολλά νησιά ακάλυπτα ολόκληρη την περίοδο του χειμώνα, επιβάλλουν «μαύρη εργασία», τρομοκρατία, τριτοκοσμικές εργασιακές συνθήκες, σε βάρος των δικαιωμάτων των χιλιάδων ναυτεργατών, «κουρελιάζουν» κάθε άρθρο και από αυτούς τους υποτυπώδεις, εντελώς ανεπαρκείς κανόνες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (μάρτυρες οι απανωτές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία). Η κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα ιδιαίτερα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του τόπου μας, προβάλλει επιτακτικά την ανάγκη για δράση, νησιωτών και ναυτεργατών, ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία και την αντιλαϊκή που φορτώνει στις πλάτες μας την κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν, και που σήμερα καταδικάζει τον τόπο μας να επιστρέψει δεκαετίες πίσω. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει με επάρκεια και με φθηνό εισιτήριο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα- καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων με φτηνά εισιτήρια και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Λέμε όχι στην άρση του καμποτάζ. Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών. με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων. Ικαρία, 18 Δεκέμβρη 2011
|