Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΕνημερωση απο ΛΑΣ Βορειου ΑιγαίουInternet - 22/12/2011Το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών & αεροπορικών συγκοινωνιών με την παραπέρα υποβάθμιση των νησιών Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων και την αντικατάσταση του Ν. Μύκονος από το υπέργηρο Ιεράπετρα έφερε στη συνεδρίαση (20.12.2011) του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορειου Αιγαίου προ ημερήσιας διάταξης η Λαϊκή Συσπείρωση …. Το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών & αεροπορικών συγκοινωνιών με την παραπέρα υποβάθμιση των νησιών Σάμου, Ικαρίας και Φούρνων και την αντικατάσταση του Ν. Μύκονος από το υπέργηρο Ιεράπετρα έφεραν στη συνεδρίαση (20.12.2011) του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορειου Αιγαίου προ ημερήσιας διάταξης η περιφερειακή σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Στεφανάκη Αργυρώ και ο περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης του ΠΑΣΟΚ Κουλουλίας Νίκος. Η σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης αφού αναφέρθηκε στις μεγάλες και μαχητικές κινητοποιήσεις των κατοίκων της Ικαρίας, Φούρνων και Σάμου, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η δρομολόγηση του υπέργηρου πλοίου Ιεράπετρα – ενός πλοίου 37 + 10 στην Ιαπωνία ετών– αποτελεί ύβρη και θανάσιμη απειλή για τους κατοίκους των νησιών μας, όταν μάλιστα έχουν πληρώσει ακριβό φόρο αίματος με το ναυάγιο του “Σαμίνα Εξπρές” στο οποίο έχασαν την ζωή τους 83 άνθρωποι. Αναφέρθηκε επίσης στην απομόνωση και στην εγκατάλειψη των ακριτικών νησιών από τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις και στα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο από τη μη δρομολόγηση πλοίων όσο και από τη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων. Επεσήμανε ότι το πρόβλημα οξύνθηκε με την άρση του Cabotage που απελευθέρωσε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τις παρέδωσε ακόμα περισσότερο στην ασυδοσία των εφοπλιστών οι οποίοι δρομολογούν τα πλοία όποτε και όπου θέλουν με μοναδικό κριτήριο το μέγιστο κέρδος, τους έδωσε το δικαίωμα να δρομολογούν πλοία υπέργηρα, ενώ καρπώνονται τεράστια ποσά από τις επιδοτήσεις. Συνεχίζοντας, η σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης τόνισε ότι το «Ιεράπετρα» ήταν η χαριστική βολή, αφού είχαν προηγηθεί η μείωση των δρομολογίων του μοναδικού πλοίου του Μύκονος, η ελλιπής σύνδεση με την Βόρεια και Νότια Ελλάδα αλλά και ο αεροπορικός αποκλεισμός με την αποχώρηση της Aegean και τη μείωση των δρομολογίων της Ολυμπιακής. Αυτή η κατάσταση, υπογράμμισε, έρχεται να επιβεβαιώσει άλλη μια φορά τη θέση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης ότι μόνο ένας δημόσιος κρατικός φορέας, θα εξασφαλίσει σύγχρονα ασφαλή πλοία, συστηματική εξυπηρέτηση των νησιών όλο το χρόνο, ικανοποιητικές αποδοχές στους ναυτεργάτες, φτηνά εισιτήρια και αξιοποίηση των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών.
Ζήτησε από το Περιφερειακό Συμβούλιο να σταθεί αλληλέγγυο στις κινητοποιήσεις των νησιωτών και να πιέσει την κυβέρνηση στη μόνη κατεύθυνση που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα των συγκοινωνιών, που δεν είναι άλλη από την αντιμετώπιση των συγκοινωνιών ως κοινωνικό αγαθό.
Καλώντας τους περιφερειακούς σύμβουλους όλων των παρατάξεων να ψηφίσουν το παρακάτω διεκδικητικό πλαίσιο :
• Σύγχρονα και ασφαλή πλοία με καθημερινή σύνδεση με Πειραιά
(με τουλάχιστον 2 πλοία). Τακτική σύνδεση με Βόρεια Ελλάδα, με
Θεσσαλονίκη και με τα άλλα Νησιά Βόρειου και Νότιου Αιγαίου.
• Αύξηση των δρομολογίων των αεροπλάνων (πρωινό και βραδινό).
• Μείωση 50% των εισιτηρίων σε αεροπλάνα και καράβια και κατάργηση
των φόρων σε αεροδρόμια και λιμάνια.
• Κατάργηση του Ν.2932/2001. Όχι στην άρση του Cabotage που θα
οδηγήσει χιλιάδες Ναυτεργάτες στην Ανεργία.
• Δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών και αεροπορικών
συγκοινωνιών, που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες των κατοίκων
των νησιών μας και την ανάπτυξη του τόπου.
Σε πλήρη ευθυγράμμιση με την πολιτική των φοροελαφρύνσεων στο μεγάλο κεφάλαιο, ο περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης του ΠΑΣΟΚ κος Κουλουλίας πρότεινε την κατάργηση της φορολογίας στα καύσιμα και στους μισθούς που πληρώνουν οι εφοπλιστές, λες και έχουν λίγα προνόμια σήμερα. Την ίδια ώρα που οι λαϊκές οικογένειες στενάζουν από τη δυσβάσταχτη φορολογία στο πετρέλαιο, την ίδια ώρα που τα ταμεία έχουν βουλιάξει από τη ληστρική πολιτική, ο εκλεγμένος με το ΠΑΣΟΚ προτείνει άλλο ένα δώρο στο εφοπλιστικό κεφάλαιο από τις πλάτες των εργαζομένων.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Γιαννίρης του ¨Οικολογικού Ανέμου¨ αρνούμενος να βγάλει συμπεράσματα από την μέχρι σήμερα εγκληματική πρακτική των εφοπλιστών. Εισηγήθηκε την δημιουργία ενός ¨κουμπαρά¨ όπου θα μπαίνουν χρήματα που θα περισσεύουν από τις επιδοτήσεις και με αυτά να φτιαχτούν καράβια που θα τα λειτουργεί όποιος θέλει. Πρόταση αποπροσανατολιστική, αφού ουσιαστικά και αυτή θα είναι ένα ακόμα δώρο για τους εφοπλιστές.
Η πλειοψηφία του Συμβουλίου απέρριψε το διεκδικητικό πλαίσιο της Λαϊκής Συσπείρωσης και ξαναπήρε απόφαση (όπως πριν 3 μήνες) να συσταθεί επιτροπή που θα καταγράψει τα προβλήματα των συγκοινωνιών στα νησιά και θα επισκεφθεί τα Κόμματα, λες και δεν είναι γνωστές οι θέσεις τους. Παραπέμπει έτσι το κρίσιμο, ζωτικής σημασίας για τα νησιά μας στις καλένδες και γυρίζοντας την πλάτη στην όποια κινητοποίηση έγινε η θα γίνει εφόσον δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα των κατοίκων των νησιών μας.
Για μια ακόμα φορά, δηλαδή ρίχνουν στάχτη στα μάτια των νησιωτών αφού είναι πράγματι και γνωστά και καταγεγραμμένα τα προβλήματα, ενώ αυτό που φρενάρει τη λύση τους είναι η ίδια η αιτία που τα γεννά: η πολιτική που γεμίζει τις τσέπες των εφοπλιστών πτωχεύοντας το λαό.
Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί όλο το λαό των νησιών μας να πάρει ακόμα πιο αγωνιστικά την υπόθεση στα χέρια του, διεκδικώντας το αυτονόητο: Ασφαλείς και σύγχρονες και φτηνές συγκοινωνίες που θα εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και θα συμβάλουν ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των νησιών.
|