Αρχή » Αρθρογραφία για την Ικαρία«Xάσαμε τις διακοπές μας...»Τύπος » Αναδημοσιεύεσεις - 12/08/2005Οι καθυστερήσεις οδήγησαν μια οικογένεια στο να ακυρώσει το ταξίδι της για Iκαρία «Λίγες ημέρες πριν αναχωρήσουμε για την Ικαρία - όπου είχαμε κλείσει δωμάτιο και είχαμε δώσει και τη σχετική προκαταβολή - άκουγα συνεχώς στις ειδήσεις για τα προβλήματα του "Ροδάνθη" με το οποίο θα ταξιδεύαμε και εμείς».
Οι εικόνες των καταταλαιπωρημένων πολιτών που περίμεναν στο λιμάνι με τους σάκους στον ώμο ήταν αποτρεπτικές. Την ίδια άποψη είχε η γυναίκα μου και ο 8χρονος γιος μου», λέει στα «NEA» ο κ. Λ. Παπαναστασίου, ιδιοκτήτης καφετέριας. H οικογένεια αποφάσισε τελικά να αναβάλει τις καλοκαιρινές διακοπές παρά το.... κόστος: γνώριζε πολύ καλά πως στην περίπτωση που θα έμεναν «εγκλωβισμένοι» στο λιμάνι του Πειραιά θα ήταν διπλά ζημιωμένοι: «Δεν θα χάναμε μόνο την προκαταβολή του δωματίου, αλλά και το μεροκάματο από το μαγαζί», σημειώνουν σήμερα. Οι νόμοι και τα «ψιλά γράμματα» των εισιτηρίων στα πλοία δικαιώνουν τους δισταγμούς της οικογένειας Παπαναστασίου: Αν, για παράδειγμα, έχαναν μερικές ημέρες από τις διακοπές τους, λόγω μη εκτέλεσης του δρομολογίου, ενώ είχαν προπληρώσει το ξενοδοχείο, τότε η μόνη τους επιλογή για να διεκδικήσουν επιστροφή χρημάτων θα ήταν να είναι να καταφύγουν στα δικαστήρια - μια διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα. Και οι Παπαναστασίου είχαν ήδη στείλει προκαταβολή για το δωμάτιο στην Ικαρία - την οποία φυσικά δεν μπορούν να ζητήσουν πίσω. Γλίτωσαν τα εισιτήρια «Πάλι καλά που το πρακτορείο ταξιδιών δεν είχε "κόψει" τα εισιτήρια, η τιμή των οποίων είναι 462 ευρώ. Από τύχη δεν τα έχασα και αυτά. ¶κουσα έκπληκτος πως θέλουν να απελευθερώσουν τις τιμές των εισιτηρίων, τα οποία είναι ήδη πολύ ακριβά, ενώ οι υπηρεσίες που προσφέρουν άθλιες», σημειώνει ο κ. Παπαναστασίου - που αναχωρεί τώρα με την οικογένειά του για διακοπές στη Ζάκυνθο! «Γνωρίζω πως οι πιθανότητες να αντιμετωπίσουμε πρόβλημα στη μεταφορά είναι ελάχιστες - και πάντως λιγότερες σε σχέση με ένα ταξίδι με πλοίο που έχει πάθει βλάβες. Βέβαια ποτέ δεν ξέρει κανείς...», συμπληρώνει. TI ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ H ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΓια τα... μάτια τα δικαιώματα των επιβατών
ΣΕ ENA ΤΑΞΙΔΙ με πλοίο τα απρόοπτα είναι μέσα στο... πρόγραμμα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλη Τσιφάκη «στην Ελλάδα τα δικαιώματα των επιβατών είναι περισσότερο για τα... μάτια και όχι ουσιαστικά!». Για παράδειγμα, αν υπάρχει καθυστέρηση στην αναχώρηση του επιβατηγού, τότε οι επιβάτες μπορούν να δηλώσουν ότι δεν επιθυμούν να ταξιδέψουν, να ακυρώσουν το ταξίδι τους και να ζητήσουν πίσω τα χρήματα που αναλογούν σε ολόκληρο το εισιτήριο. Στην πράξη, όμως, οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προτιμούν να μην επιστρέφουν τα χρήματα, αλλά να δίνουν ανοιχτά εισιτήρια για έξι μήνες. Εάν ο πράκτορας αρνηθεί να εκδώσει εισιτήριο για ένα I.X. αυτοκίνητο, με την αιτιολογία ότι έχουν καλυφθεί οι θέσεις από άλλα I.X. και φορτηγά αυτοκίνητα και ο επιβάτης διαπιστώσει ότι η δικαιολογία αυτή δεν ευσταθεί, θα πρέπει να απευθυνθεί στο Λιμεναρχείο, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία για την επιβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων. Ωστόσο, ακόμα και σε μία τέτοια περίπτωση δεν προβλέπεται αποζημίωση για την ταλαιπωρία! Τα Νέα
|