Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΑναπροσαρμογή τελών ύδρευσης - αποχέτευσης του Δήμου Αγίου Κηρύκου Ικαρίας.Νέα » Τοπικά νέα - 07/01/2008Στον Άγιο Κήρυκο Ικαρίας και στο Δημοτικό Κατάστημα σήμερα την 11η Δεκεμβρίου 2007, ημέρα Τρίτη και ώρα 18.00, συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αγίου Κηρύκου Ικαρίας, κατόπιν της υπ’ αριθμ. 2789/6-12-2007 έγγραφης πρόσκλησης του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου, η οποία δημοσιεύθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων του Δήμου και επιδόθηκε στον κάθε ένα δημοτικό σύμβουλο, στους προέδρους των τοπικών συμβουλίων των Δ.Δ. Περδικίου & Χρυσοστόμου καθώς και στον Δήμαρχο, σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντα δημοτικού και κοινοτικού κώδικα (άρθρο 95 Ν.3463/2006 ). ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ Από το πρακτικό της υπ’ αριθμ. 14/2007 συνεδρίασης του
Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αγίου Κηρύκου Ικαρίας. ΠΕΡΙΛΗΨΗ . Αναπροσαρμογή τελών ύδρευσης - αποχέτευσης
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 156/2007
Ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδριάσεως και εισηγούμενος το 6ο θέμα της ημερήσιας διάταξης περί αναπροσαρμογής των τελών της υπηρεσίας ύδρευσης - αποχέτευσης, έδωσε τον λόγο στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Παναγιώτη Τσαρνά, που είπε στο ΔΣ τα εξής: Από τις διατάξεις του άρθρου 19 του από 24-9/20-10-1958 Β. Δτος «περί κωδικοποιήσεως σε ενιαίο κείμενο Νόμου των ισχυουσών διατάξεων περί των προσόδων των Δήμων και Κοινοτήτων», ορίζεται ότι σε όσους κάνουν χρήση δημοτικών ή κοινοτικών κτημάτων, έργων ή υπηρεσιών, ο Δήμος ή η Κοινότητα δικαιούται να επιβάλει τέλη ή δικαιώματα που ορίζονται με απόφαση του οικείου συμβουλίου. Για την υπηρεσία ύδρευσης - αποχέτευσης, τα τέλη επιβάλλονται υποχρεωτικά. Η τελευταία αναπροσαρμογή των τελών ύδρευσης, έγινε με την με την 29/2003 προηγούμενη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Αγίου Κηρύκου Ικαρίας. Επίσης, με την 30/2003 όμοια, αναπροσαρμόσθηκαν και τα τέλη αποχέτευσης. Σύμφωνα δε με τις ισχύουσες διατάξεις με την εφαρμογή του νέου τύπου προϋπολογισμού που ισχύει σήμερα, σε Δήμους με πληθυσμό κάτω των 5.000 κατοίκων, οι Υπηρεσίες Ύδρευσης και Αποχέτευσης, μπορεί να είναι ενοποιημένες, κάτι που ήδη το εφαρμόζουμε κατά την σύνταξη του προϋπολογισμού. Συνεχίζοντας ο κ. Τσαρνάς είπε στο ΔΣ ότι όλες οι προηγούμενες αποφάσεις περί επιβολής ή αναπροσαρμογής των τελών του θέματος, είχαν ένα πολύ σοβαρό μειονέκτημα: Μέχρι και το έτος 2003, έτος των τελευταίων αναπροσαρμογών, δεν είχαν τοποθετηθεί υδρομετρητές σε κανένα οικισμό του Δήμου μας και όλες οι εκτιμήσεις και υπολογισμοί στηρίζονταν σε αβέβαια δεδομένα. Σήμερα, είμαστε σε θέση να είμαστε ακριβείς. Εκδίδονται ανά τετράμηνο 2.600 λογαριασμοί ύδρευσης – αποχέτευσης, με στόχο μέσα στο ερχόμενο οικονομικό έτος 2008, να αυξηθούν σε 3.000, με την ένταξη και των υπολοίπων οικισμών στο σύστημα. Η χρέωση πλέον γίνεται με βάση τις ενδείξεις των υδρομετρητών από το έτος 2004. Με βάση τα στατιστικά στοιχεία, τα οποία είμαστε πλέον σε θέση να διαθέτουμε, έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις: Ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων της Υπηρεσίας Ύδρευσης – Αποχέτευσης, που πλησιάζει το 50%, στηρίζεται στο πάγιο τέλος της ύδρευσης και το πάγιο της αποχέτευσης. Αυτό βέβαια ήταν αναγκαίο κατά την λήψη των προηγούμενων αποφάσεων αναπροσαρμογής, αφού υδρομετρητές δεν υπήρχαν ακόμη αλλά και επειδή δεν είχαμε κανένα στοιχείο που να δείχνει την ποσότητα του νερού που θα καταναλώνεται και θα μετράται από τους υδρομετρητές. Λαμβάνοντας σαν βάση όλο το έτος 2006 και τις καταναλώσεις που είχαμε για κάθε τετράμηνο, προκύπτει ότι η μέση ετήσια κατανάλωση ανά νοικοκυριό είναι Με βάση τα παραπάνω στοιχεία και τον αριθμό των υδρομετρητών που έχουν τοποθετηθεί, προκύπτει ότι για το έτος 2006, η συνολική κατανάλωση νερού στο Δήμο μας ήταν Με βάση δε το προγραμματισμό μας, το 2008 θα τοποθετηθούν 400 ακόμη υδρομετρητές, οπότε θα αυξηθεί και η κατανάλωση στις Συνεχίζοντας ο κ. Τσαρνάς την εισήγησή του, είπε στο Σώμα ότι η είσπραξη του τέλους ύδρευσης και αποχέτευσης, δεν μπορεί σήμερα να καλύψει τις αυξημένες δαπάνες της Υπηρεσίας αυτής, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται σημαντικό έλλειμμα. Το ισχύον σήμερα τιμολόγιο έχει ως εξής:
Με βάση τις παραπάνω τιμές, ο Δήμος εισπράττει σήμερα το ποσό των 140.000€ περίπου ετησίως, με το 50% περίπου του ποσού αυτού να προέρχεται από τα πάγια τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης, κάτι που όπως προαναφέρθηκε είναι άδικο και πάντως μη αναλογικό. Επίσης, από τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν.1080/80 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της περί των προσόδων των ΟΤΑ Νομοθεσίας και άλλων τινών συναφών διατάξεων», ορίζεται ότι τα τέλη αυτά πρέπει να καλύπτουν όλες γενικά τις ετήσιες δαπάνες στις οποίες υποβάλλεται ο Δήμος για την συντήρηση ή την βελτίωση των έργων και την λειτουργία της αντίστοιχης υπηρεσίας. Με την παρούσα απόφαση το ΔΣ καλείται να λάβει απόφαση τέτοια που να καλύπτει όλους τους οικισμούς του διευρυμένου Δήμου και να μην υπάρχουν διακρίσεις και διαφορετικές αντιμετωπίσεις δημοτών του ίδιου Δήμου, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια ο πρόεδρος ανέλυσε κατά κατηγορία τα έξοδα της υπηρεσίας ύδρευσης, όπως αυτά προϋπολογίζονται για το οικονομικό έτος 2008, με βάση βέβαια τα πραγματοποιηθέντα έξοδα του οικονομικού έτους 2007 και έχουν ως εξής: ΑΜΕΣΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ:
Συνεχίζοντας ο πρόεδρος την εισήγησή του, είπε στο ΔΣ ότι στο σύνολο αυτό των αμέσων δαπανών πρέπει να προστεθούν και οι έμμεσες δαπάνες, όπως αυτές προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις και αναλύονται όπως παρακάτω:
ΕΜΜΕΣΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ:
ΓΕΝ. ΣΥΝΟΛΟ ΑΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ: 220.860 Τα στοιχεία που πήραμε για την σύνταξη του πίνακα των αμέσων δαπανών, είπε συνεχίζοντας ο πρόεδρος, αποτελούν τις προϋπολογιζόμενες δαπάνες του έτους 2008, που προέκυψαν από το γενικό καθολικό εξόδων του Δήμου της προηγούμενης χρήσεως 2007. Η είσπραξη του ποσού αυτού, ο πρόεδρος προτείνει να γίνεται κατά τον ακόλουθο τρόπο: Πάγιο τέλος για τους καταναλωτές του δημοτικού διαμερίσματος του πρώην Δήμου Αγίου Κηρύκου, πλην των ορεινών οικισμών, το ποσό των 15€ ετησίως. Πάγιο τέλος για τους καταναλωτές που κατοικούν στις πρώην Κοινότητες Χρυσοστόμου και Περδικίου, όπως επίσης και στους κατοίκους των ορεινών οικισμών του πρώην Δήμου Αγίου Κηρύκου (δηλαδή Τσουρέδο, Λαρδάδο, Μαυρικατο,Μαυράτο, Οξέ, Καταφύγι) το ποσό των 9€ ετησίως. Η σημαντική αυτή προτεινόμενη μείωση των παγίων, έχει σαν στόχο, σύμφωνα και με αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω, να ελαφρύνει τους λογαριασμούς των κλειστών σπιτιών, όπως βέβαια και όλους γενικά τους λογαριασμούς, σε ότι αφορά τις πάγιες δαπάνες Την αναπροσαρμογή του ποσού των 0,19€ ανά κ.μ. κατανάλωσης, που ισχύει μέχρι σήμερα βάσει της 29/2003 προηγούμενης απόφασης του ΔΣ, στο ποσό των 0,40€ ανά κ.μ., ανεξάρτητα από την συνολική κατανάλωση νερού. Αυτή η επί μέρους αύξηση της τιμής του καταναλισκόμενου νερού κρίνεται απαραίτητη, γιατί μόνο έτσι τα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης γίνονται ανταποδοτικά, σύμφωνα με τις επιταγές της ισχύουσας Νομοθεσίας. Δικαίωμα αρχικής σύνδεσης νέων παροχών στο δίκτυο ύδρευσης, το ποσό των 100€. Τέλη αποσύνδεσης και επανασύνδεσης στο δίκτυο ύδρευσης, το ποσό των 120€. Τέλος αντικατάστασης υδρομέτρου, το ποσό των 50€. Σε ότι αφορά την αποχέτευση, για τον εξορθολογισμό του συστήματος είσπραξης, προτείνεται η κατάργηση του παγίου τέλους αποχέτευσης. Αντί αυτού, η αποχέτευση θα υπολογίζεται σαν ποσοστό επί της κατανάλωσης του νερού, όπως προβλέπεται από το άρθρο 24 παράγραφος 2 του ισχύοντα κανονισμού ύδρευσης και αποχέτευσης ο οποίος ψηφίστηκε με την 134/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το ποσοστό δε αυτό, προτείνεται να είναι 15% επί της καταναλισκόμενης ποσότητας νερού. Το ποσό των 7,68€ που φαίνεται στον παρακάτω πίνακα σαν τέλος χρήσης υπονόμων, προκύπτει από το 15% επί της μέσης ετήσιας κατανάλωσης των 128 κ.μ. Για τις περιπτώσεις ακινήτων που ενώ είναι συνδεδεμένοι με το δίκτυο αποχέτευσης, αλλά υδρεύονται από ιδιωτικά πηγάδια (άρθρο 24, παρ.3 του κανονισμού), προτείνεται να παραμείνει το πάγιο τέλος των 23,46€ ετησίως. Τέλος, το δικαίωμα αρχικής σύνδεσης νέων οικοδομών στο δίκτυο αποχέτευσης προτείνεται να γίνει αναλογικά με το εμβαδόν του ακινήτου. Η πρόταση δεν είναι να επιβαρύνεται με 1€ ανά τετραγωνικό μέτρο του ακινήτου. (άρθρο 25 παρ.1 του κανονισμού). Με την προτεινόμενη αναπροσαρμογή, τα προβλεπόμενα έσοδα της Υπηρεσίας ύδρευσης σε ετήσια βάση, έχουν ως εξής Με βάση την προτεινόμενη αναπροσαρμογή, καλύπτονται οι δαπάνες της Υπηρεσίας ύδρευσης και αποχέτευσης. Σημειώνεται ότι στις δαπάνες δεν περιλαμβάνονται οι επενδύσεις στην ύδρευση και αποχέτευση, όπως άλλωστε ορίζεται και από τον Νόμο. Ακολούθως διανεμήθηκε από τον πρόεδρο σε όλους τους παρόντες δημοτικούς συμβούλους πίνακας με παραδείγματα και συγκριτικά στοιχεία, από όπου φαίνεται η επίπτωση της πρότασης αναπροσαρμογής στους τετραμηνιαίους λογαριασμούς που θα παίρνουν οι δημότες μας.
Από τα παραδείγματα αυτά προκύπτουν ενδεικτικά τα παρακάτω: ü Ένας καταναλωτής του ΔΔ Αγίου Κηρύκου με αποχέτευση και μηδενική κατανάλωση θα πληρώνει το τετράμηνο 5€, αντί των 14,67€ που πλήρωνε. Ο ίδιος καταναλωτής, αν δεν είναι στο δίκτυο αποχέτευσης θα πληρώνει επίσης 5€, αντί των 6,85€ που πλήρωνε. Ο καταναλωτής των ΔΔ Χρυσοστόμου, Περδικίου, όπως και των ορεινών οικισμών του Αγίου Κηρύκου, θα καταβάλει 3€, αντί των 4,89€ που πλήρωνε. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι υπάρχει μια πολύ σημαντική μείωση των παγίων τελών για τα κλειστά σπίτια και επιχειρήσεις. ü Ένας καταναλωτής του ΔΔ Αγίου Κηρύκου με αποχέτευση και κατανάλωση ίση με την μέση τετραμηνιαία κατανάλωση (128κ.μ./3=43κ.μ.), θα πληρώνει το τετράμηνο 24,78€, αντί των 18,54€ που πλήρωνε. Ο ίδιος καταναλωτής, αν δεν είναι στο δίκτυο αποχέτευσης θα πληρώνει 22,2€, αντί των 15,02€ που πλήρωνε. Ο καταναλωτής των ΔΔ Χρυσοστόμου, Περδικίου, όπως και των ορεινών οικισμών του Αγίου Κηρύκου, θα καταβάλει 20,2€, αντί των 13,06€ που πλήρωνε.
|