Αρχή » Αρθρογραφία για την ΙκαρίαΕισήγηση Δ.Ε.Α.Σ για τα οικονομικά των Ο.Τ.Α.Νέα » Πολιτικά - 11/03/2008Παραθέτουμε την εισήγηση του Δ.Ε.Α.Σ. για το δημοτικό συμβούλιο με θέμα τα οικονομικά των Ο.Τ.Α. Αγαπητοί συνάδελφοιΣήμερα συζητάμε εκτάκτως για την οικονομική κατάσταση των ΟΤΑ μετά την πρωτοβουλία της ΚΕΔΚΕ να αναδείξει το σοβαρότατο αυτό ζήτημα και να προγραμματίσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχει μια γενική συμφωνία όλων για την οικονομική κατάσταση των ΟΤΑ της χώρας μας. Στο ότι η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο, συμφωνούνε όλοι. Όμως από την μεριά μας(πλειοψηφια Δ.Σ- ΕΑΣ ΤΕΔΚ ΣΑΜΟΥ - ΔΑΣ ΚΕΔΚΕ) υπάρχει ριζική, θα έλεγα, διαφωνία για τον τρόπο με τον οποίο η ΚΕΔΚΕ χειρίζεται αυτό το ζήτημα, για το ποια είναι τα αίτια αυτής της κατάστασης, ο τρόπος που πρέπει να αντιμετωπιστεί, πως μπορεί να διεκδικηθούν λύσεις, και κυρίως ποια αιτήματα διαμορφώνονται απέναντι στην όποια κυβέρνηση. Αυτό έχει καταγράφει τόσο σε αποφάσεις και ψηφίσματα στα όργανα που συμμετέχουμε (ΤΕΔΚ-ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΕΔΚ ΒΟΡΕΙΟΥ Αιγαίου- ΚΕΔΚΕ) όσο και σε ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ Αγίου κηρυκου (33-2007/ 30-2006/ 28-2005 κλπ) Όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία 18 χρόνια ακολούθησαν πρακτικά την ίδια πολιτική και στον τομέα αυτόν. Από τη μια είχαμε δηλώσεις σε όλα τα συνέδρια, από όλους του Υπουργούς, ότι δήθεν θα εξασφάλιζαν οικονομική επάρκεια, και από την άλλη στην πράξη διατηρούσαν τα έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον κρατικό προϋπολογισμό γύρω στο εξευτελιστικό επίπεδο του 3% περίπου. Είχαμε ταυτόχρονα και σοβαρές αρνητικές θεσμικές αλλαγές. Για παράδειγμα, αναθεωρήθηκε το άρθρο 102 του Συντάγματος που προέβλεπε την υποχρέωση του Κράτους να εξασφαλίζει την οικονομική επάρκεια των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που ουσιαστικά καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε απλά με την υποχρέωση της λήψης μέτρων για την εξεύρεση των κοινωνικών πόρων, με βασικό μέτρο να είναι η επιβολή της πρόσθετης τοπικής φορολογίας στους δημότες. Η σημερινή κυβέρνηση δήλωνε πριν τις εκλογές του 2004, όταν ήταν αντιπολίτευση, ότι θα σταματήσει την υπεξαίρεση, όπως ονόμαζε τους αυθαίρετα παρακρατηθέντες πόρους. Όμως συνεχίζει και η ίδια να το κάνει, έστω πιο περιορισμένα. Για πολλά λοιπόν χρόνια, κεντρικό αίτημα της Αυτοδιοίκησης παραμένει η απόδοση των παρακρατηθέντων. Φαίνεται ότι η ικανοποίηση αυτού του αιτήματος, αν πρόκειται να γίνει, με βάση αυτά που λέγονται γύρω από τα ομόλογα, θα γίνει με τρόπο που θα είναι μακριά από τα πραγματικά οφειλόμενα και χρήματα που έχει ανάγκη η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Για εμάς υπάρχει πρόβλημα και για το πως υπολογίζονται τα παρακρατηθέντα. Γιατί αποδέχεται η ΚΕΔΚΕ τον υπολογισμό τους χρονικά από το 1997 και μετά και όχι από την αρχική εφαρμογή του Ν.1828 που είναι το 1990; Επομένως, η αναφορά στο ποσό του 1,4 δις ευρώ, απέχει πολύ από τα πραγματικά παρακρατηθέντα. Εμείς από την αρχή της εφαρμογής του Ν.1828 με ακρίβεια έχουμε υπολογίσει και δεν κάνουμε λάθος το πραγματικό υψος των οφειλομενων, με βάση τους απολογισμούς των προϋπολογισμών του κράτους. Με βάση την αρχική μορφή του Ν.1828, η παρακράτηση από το 1990 μέχρι σήμερα, ανέρχεται στα 6.546.000.000€ σε ονομαστικές τιμές, ενώ οι πραγματικές σημερινές τιμές ξεπερνούν τα 9 δις ευρώ. Δηλαδή με δύο λόγια, από κάθε κάτοικο αυτής της χώρας, έχουν αφαιρεθεί 900 €, που λείπουν από έργα και υπηρεσίες που έπρεπε να αποδώσει το κράτος σε αυτούς. Δυστυχώς και όσο ακόμα μιλάμε για παρακρατηθέντα του Ν.1828, δημιουργήθηκε και με την ανοχή της ΚΕΔΚΕ νέα γενιά παρακρατηθέντων που αφορούν τις μεταφερθείσες αρμοδιότητες που αναγκαστικά οι Δήμοι δαπάνησαν για αυτές. Τα χρήματα σύμφωνα με τους υπολογισμούς μόνο για τα έτη 2003 – 2007, είναι 1,5 δις ευρώ. Δηλαδή, πάνω από το ποσό που η κυβέρνηση αναγνωρίζει σαν παρακράτηση από τον Ν.1828 και το ποσό αυτό αφορά κυρίως την διαχείριση που έκανε η σημερινή κυβέρνηση με τους προϋπολογισμούς από το 2004 μέχρι το 2007. Η έλλειψη από την ΚΕΔΚΕ διαμόρφωσης αναλυτικού αιτήματος με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και τρόπου απόδοσης των παρακρατηθέντων και η θέση ¨ας πάρουμε τώρα ό,τι μας δώσει η κυβέρνηση με βάση τους δικούς της υπολογισμούς¨, σηματοδοτεί τον συμβιβασμό με λύση που με κανέναν τρόπο δεν συμφέρει την Αυτοδιοίκηση, αλλά απλά θέλει να διευκολύνει την κυβέρνηση να ξεπεράσει την προεκλογική της δέσμευση και να πάψει να είναι εκτεθειμένη στους αιρετούς αυτής της χώρας. Κάτω λοιπόν από το βάρος της υποχρηματοδότησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της αυξανόμενης πίεσης στα οικονομικά των Δήμων, ανακινείται ζήτημα τροποποίησης του Ν.1828 και συμμετοχή στους ΚΑΠ του 10% των φορολογικών εσόδων από το ΦΠΑ. Αν παρουσιάζουν, όπως κάποιοι ισχυρίζονται, κόπωση οι πόροι του Ν.1828, αυτό έχει ερμηνεία. Ο Φόρος Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων παρουσιάζει πρόβλημα λόγω της μείωσης της φορολογίας που έγινε στις ανώνυμες εταιρείες από τις κυβερνήσεις, από το 42% στο 25%. Διαμορφώνεται τώρα αίτημα για 10% δηλαδή ποσοστό από την αύξηση της έμμεσης φορολογίας που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση και μάλιστα θα είναι αυξητικός ο ΦΠΑ αν το 19% γίνει 21% όπως φημολογείται. Συνάδελφοι, παρουσιάζεται η φορολογική εξουσία στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ότι είναι η απάντηση στο οικονομικό πρόβλημα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ότι το μόνο πλεονέκτημα που θα έχει μία τέτοια εξέλιξη, από τους υπερασπιστές της, θα είναι η ανεξαρτησία της Αυτοδιοίκησης και η δυνατότητα να προγραμματίζει έργα μόνη της. Για ποια ανεξαρτησία γίνεται λόγος, όταν σε όλους είναι γνωστό ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι τμήμα του κρατικού μηχανισμού και εκτελεί πολιτικές που το κεντρικό κράτος της επιβάλλει; Άραγε προγραμματισμός δεν μπορεί να γίνει με έσοδα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όταν της δοθεί ένα σταθερό ποσοστό από τον κρατικό προϋπολογισμό και χρειάζεται φορολογική εξουσία; Αντί λοιπόν οι αιρετοί να ζητούν να περιοριστούν οι φόροι που επιβάλλονται σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, να ελαφρυνθούν οι εργαζόμενοι, επιζητείται η ανάθεση φορολογικής εξουσίας για να λειτουργήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως σωστός και αποτελεσματικός εφαρμοστής του αντιλαϊκού φορολογικού συστήματος. Είναι ανάγκη για εμάς να καταδικαστεί αυτή η κατεύθυνση και να αναδειχθεί η ουσία της, που είναι η υποκρισία ότι δήθεν στα πλαίσια του πολιτικού συστήματος η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αυτονομηθεί, να βγει έξω από την λογική και τους σκοπούς και τους στόχους των κρατικών δομών και ότι αυτές αντιπροσωπεύουν και εκπροσωπούν. Με την κατάθεση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2008, αποδεικνύεται ότι κανένα από τα έτσι και αλλιώς υποβαθμισμένα αιτήματα που έθεσαν οι πλειοψηφίες των Συνεδρίων της ΚΕΔΚΕ, δεν ικανοποιείται, ακριβώς γιατί καμία διεκδίκηση δεν υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια, παρά μόνο συναίνεση στην κυρίαρχη πολιτική. Πώς όμως θα αντιμετωπίσουμε τα οικονομικά προβλήματα της Αυτοδιοίκησης, * όταν μεταφέρονται αρμοδιότητες χωρίς την συνταγματικά επιβαλλόμενη μεταφορά κονδυλίων, * όταν λίγους μήνες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές - που απέδειξαν με τον πιο τραγικό τρόπο την ανάγκη ενίσχυσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης - και εν μέσω της έξαρσης της σεισμικής δραστηριότητας, το κονδύλι για την πολιτική προστασία μειώθηκε κατά 20% - 25%, * όταν δημιουργούνται συνεχώς ελλείμματα που χρεώνονται στην Αυτοδιοίκηση, * όταν η Αυτοδιοίκηση εισπράττει καθημερινά τα παράπονα και τη δυσαρέσκεια των πολιτών και απολογείται για την ανεπάρκεια και το αλαλούμ του κεντρικού κράτους, * όταν τα ταμεία της συντριπτικής πλειοψηφίας των δήμων της χώρας είναι «στο κόκκινο», * όταν πολλοί δήμοι αναστέλλουν δραστηριότητες και υποχρεώσεις τους απέναντι στους πολίτες, αλλά και στους ίδιους τους εργαζόμενους στους δήμους, ακριβώς επειδή αδυνατούν να ανταποκριθούν οικονομικά, * όταν οι δήμοι έχουν περιέλθει σε καθεστώς επενδυτικής απραξίας, εξαιτίας της τεράστιας μείωσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και υποχρεώνονται να προσφεύγουν στον δανεισμό και την υπερχρέωσή τους στο τραπεζικό σύστημα, * όταν ο «ΘΗΣΕΑΣ», το αναπτυξιακό πρόγραμμα που χρηματοδοτείται με πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υποχρηματοδοτείται από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και καρκινοβατεί, δεσμεύοντας πολύτιμους αναπτυξιακούς πόρους, ιδιαίτερα για τους «Καποδιστριακούς» δήμους. Και η ευθύνη, αγαπητοί συνάδελφοι, της παρούσης κυβέρνησης στο θέμα αυτό, είναι πολύ μεγάλη, διότι υιοθετεί και διαιωνίζει το ίδιο καθεστώς των προηγούμενων κυβερνήσεων, ιδίως σ΄ ό,τι αφορά την απόδοση των και συνταγματικά θεσμοθετημένων και εκ των νόμων προβλεπομένων πόρων της Αυτοδιοίκησης. Αγαπητοί συνάδελφοι, να πως έχουν τα πράγματα σήμερα, τέσσερις μήνες μετά το συνέδριό μας, τρεις μήνες μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού, δύο μήνες μετά την ανάθεση στην Αυτοδιοίκηση άλλης μίας κρατικής αρμοδιότητας χωρίς τους απαραίτητους πόρους, αυτή της συντήρησης των δρόμων και των φρεατίων, και ενώ έχει παρέλθει σχεδόν ένας μήνας από τότε που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει υπογραφεί η ΚΥΑ για την κατανομή των πόρων μας για το 2008, δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο για το τι μας αναλογεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ώστε να μπορεί ο κάθε δήμος να κάνει το κουμάντο του. Από τις μέχρι τώρα διαπραγματεύσεις, επαφές, συναντήσεις, συσκέψεις, συνεδριάσεις η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής: * Πρώτον . Είναι γνωστό τοις πάσι ότι για να ανταποκριθεί αξιοπρεπώς η Αυτοδιοίκηση στην άσκηση των μεταφερθεισών σ΄ αυτήν κρατικών αρμοδιοτήτων χρειάζονται περίπου 450 εκ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός προβλέπει – για τρίτη συνεχή χρονιά – την απόδοση μόνο180 εκ. ευρώ. Αυτό τι σημαίνει; Ότι και φέτος η Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα πρέπει να χρηματοδοτήσει το κόστος των λειτουργικών δαπανών των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, των χώρων άθλησης, το κόστος συντήρησης των σχολικών μονάδων, τη δημοτική αστυνομία αλλά και τις δαπάνες για την Πολιτική Προστασία, τη συντήρηση των δρόμων και των φρεατίων, που κανονικά θα πρέπει να καλυφθούν με δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, με λεφτά, δηλαδή, που σήμερα δεν έχει. Δηλαδή τι πρέπει να κάνουν οι Δήμοι – σε αυτό θέλουν να μας εξωθήσουν ; - να κλείσουν τους παιδικούς σταθμούς, να αφήσουν στο έλεος τα σχολεία, τα αθλητικά κέντρα, να καταργήσουν τη δημοτική αστυνομία, Να τα κλείσουν όλα; Έτσι αγαπητοί συνάδελφοι δημιουργείται μια νέα γενιά παρακρατηθέντων πόρων της Αυτοδιοίκησης, τουλάχιστον ισόποση με την προηγούμενη. * Δεύτερον. Από τους 13.000 περίπου συμβασιούχους που μονιμοποιήθηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, υπολογίζεται από την ΚΕΔΚΕ ότι 8.000 περίπου απασχολούνται στις μεταφερθείσες στην Αυτοδιοίκηση αρμοδιότητες. Στον σχετικό κωδικό του προϋπολογισμού δεν υπάρχει αντίστοιχη πίστωση. Η ΚΕΔΚΕ, εκτιμάει ότι μόνο για τους 5.000 συμβασιούχους που έχουν ήδη καταταγεί απαιτούνται περί τα 125 εκ. ευρώ. Ήδη δήμοι εδώ και μήνες αδυνατούν να καταβάλλουν τους μισθούς στους εργαζόμενους, ενώ υπάρχουν και άλλοι που προσφάτως αποφάσισαν στάση πληρωμών, αφού το ταμείο τους είναι ήδη μείον. Και αν δεν υπάρξει αλλαγή στη στάση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης είναι με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο ότι στο ίδιο θα οδηγηθούν κι άλλοι δήμοι. * Τρίτον, είναι το θέμα της Συλλογικής Απόφασης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της ΣΑΤΑ. Το ποσό της ΣΑΤΑ για το 2008 περιορίζεται στα 745 εκ. ευρώ, αντί των 886 εκ. ευρώ, που θα έπρεπε να είναι. Δε φτάνει δηλαδή που παραμένει σε ονομαστικές τιμές καθηλωμένη τα τελευταία χρόνια, τώρα μειώνεται δραστικά. ΄Ολοι γνωρίζουμε ότι ιδιαίτερα για τους μικρούς ΟΤΑ, η ΣΑΤΑ είναι βασικός αναπτυξιακός πόρος. Όλοι επίσης γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια οι Καποδιστριακοί δήμοι τελούν υπό επενδυτική απραξία. Η νέα δημοτική περίοδος ξεκίνησε με μηδενικές προϋποθέσεις για την υλοποίηση των αναπτυξιακών τους προγραμμάτων με δεδομένο ότι ήταν αποκλεισμένοι σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό, από το Γ΄ ΚΠΣ, δύσκολα θα μπορούν να αξιοποιήσουν το ΕΣΠΑ ενώ ο «ΘΗΣΕΑΣ» καρκινοβατεί. Και έρχεται τώρα και η μείωση της ΣΑΤΑ. * Τέταρτον . Στο πρόγραμμα, «ΘΗΣΕΑΣ», τη μεγάλη ελπίδα ιδιαίτερα για τους μικρούς Καποδιστριακούς δήμους, η πορεία υλοποίησής του είναι τουλάχιστον ανησυχητική. Διανύουμε τον τέταρτο και προτελευταίο χρόνο και μέχρι σήμερα έχουν απορροφηθεί μόνο 883 εκ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 34- 35% του εγκεκριμένου ποσού, δηλαδή των 2,7 δις ευρώ. Να σημειωθεί επίσης ότι η νομοθετημένη συμμετοχή των υπουργείων και των περιφερειών στη χρηματοδότηση του προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ», δεν έχει πραγματοποιηθεί. ΄Όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι, αφενός μεν, η Τ. Α είναι ο αποκλειστικός χρηματοδότης του προγράμματος «ΘΗΣΕΑΣ», αφετέρου δε ότι με βάση τα χαμηλά ποσοστά απορροφητικότητας η Τοπική Αυτοδιοίκηση εμφανίζεται και να χρηματοδοτεί τα ελλείμματα της κεντρικής κυβέρνησης. Σήμερα χρειάζεται κατά την γνώμη μας η αποτελεσματική διεκδίκηση από την κυβέρνηση αιτημάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των δημοτών. Για αυτό εμείς προτείναμε απόδοση των παρακρατηθέντων από το 1990 μέχρι σήμερα, με την ονομαστική τους αξία και αγωνιστική υπεράσπισή τους. Καμία αρμοδιότητα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση που αφορά παιδεία, υγεία, κοινωνική πρόνοια, γιατί διασπάται ο ενιαίος και δημόσιος χαρακτήρας τους. Καθορισμός ποσοστού από τον κρατικό προϋπολογισμό, που θα αυξάνει ανάλογα με τις ανάγκες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σήμερα, διπλασιασμός του εξευτελιστικού 3,29% που αντιστοιχεί στον προϋπολογισμό που διαμορφώνεται. Καμία εφαρμογή των ΣΔΙΤ και κάθε συμμετοχής του κεφαλαίου στον σχεδιασμό, την κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση έργων και υπηρεσιών της Αυτοδιοίκησης. Με βάση όλα τα παραπάνω καλούμε το Δ.Σ να αποφασίσει την στήριξη των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που αποφάσισε η ΚΕΔΚΕ, ανανεώνοντας παράλληλα την στήριξη μας στο πλαίσιο αιτημάτων που έχουμε διατυπώσει, όπως αυτό έχει ψηφισθεί σε προηγούμενα Δ.Σ. πλαίσιο αιτημάτων με το οποίο θα απευθυνθούμε στους αρμόδιους φορείς στα συνδικαλιστικά όργανα της Τ.Α και στους δημότες μας. ΓΙΑ ΤΗΝ Δ.Ε.Α.Σ Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ Ν. ΛΑΡΔΑΣ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ Με αφορμή της αγωνιστικές κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγελθεί από την ΚΕΔΚΕ , το Δ.Σ του Δήμου Αγίου Κηρύκου έχοντας υπ’όψιν: Α) Την οικονομική καχεξία που διέπει τη Τ.Α και κατ’ επέκταση και το Δήμο Αγίου Κηρύκου, γεγονός που οφείλεται στην απαράδεκτη τακτική που ακολουθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 1990 στο τρόπο χρηματοδότησης της Τ.Α. Οι οποίες συστηματικά παρακρατούν πόρους που εισπράττουν στο όνομα της Τ.Α παρά τα όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία (Ν.1828/89 – 2539/97) και το ελληνικό σύνταγμα. Β) Ότι ο Δήμος Αγίου Κηρύκου από τους Κ.Α.Π αναμένεται να εισπράξει για τα λειτουργικά του έξοδα ποσό υποδεέστερο των λειτουργικών αναγκών του. Γ) Το εξαιρετικά ανεπαρκές ποσό της ΣΑΤΑ που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των δημοτών μας, Δ) Τις δηλώσεις όλων των πολιτικών κομμάτων στο οικονομικό συνέδριο της ΚΕΔΚΕ (Αύγουστος 2003) καθώς και τις δηλώσεις της κυβέρνησης τόσο προεκλογικά (κυβερνητικό πρόγραμμα για την Δημόσια Διοίκηση και τη Τοπική Αυτοδιοίκηση σελ. 35) όσο και μετεκλογικά (δηλώσεις Υπουργού Εσωτερικών για σταδιακή απόδοση των παρακρατημένων), ΕΚΦΡΑΖΕΙ την έντονη διαμαρτυρία του για τη συνεχιζόμενη αυτή απαράδεκτη κατά γενική ομολογία πολιτική, απαιτώντας: 1. Την άμεση απόδοση των παρακρατημένων πόρων που ανέρχονται στο ποσό των 9 δις ευρώ, συνολικά για όλους τους Ο.Τ.Α, 2. Την κατοχύρωση των πόρων της Τ.Α από το κρατικό προϋπολογισμό με άμεσο διπλασιασμό του εξευτελιστικού 3,29% και προοπτικό στόχο το παλαιότερο αίτημα της ΚΕΔΚΕ για 8%, 3. Νομοθετική ρύθμιση για πλήρη συνεχή χρηματοδότηση των αρμοδιοτήτων που μεταφέρονται στη Τ.Α, 4. Να κατοχυρωθεί νομοθετικά η μη παραγραφή των χρεών του κράτους προς τη Τ.Α, 5. Κατάργηση των επιλεκτικών χρηματοδοτήσεων του κράτους προς τη Τ.Α, 6. Διπλασιασμό ΚΑΠ και ΣΑΤΑ για το Δήμο Αγίου Κηρύκου και όλους τους νησιωτικούς δήμους. Το δημοτικό συμβούλιο τέλος απευθύνει έκκληση για άλλη μια φορά στα όργανα της Τ.Α που συμμετέχει (ΤΕΔΚ Ν. ΣΑΜΟΥ – ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΤΕΔΚ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ – ΚΕΔΚΕ) για ουσιαστική διεκδίκηση των οφειλομένων.
|